Ljubljanska cesta 2
6230 Postojna
Na LUP smo se spet odločili preizkusiti nekaj novega in v našem okolju ponudili drugačno pot do novih znanj veščin in spretnosti. Šest učečih se dam, ki pri nas obiskujejo Univerzo za 3. življenjsko obdobje, smo popeljali na učno mobilnost na Irsko. Dejavnost smo izpeljali med 11. in 17. marcem 2024 v okviru projekta Erasmus + KA122-ADU Povezani in Na(d)grajeni.
Menjava okolja, kulture, jezika, socialnega okolja, mest, države je bila od nekdaj cenjena pot do pridobitve novih znanj in nadgraditve kompetenc. Takšna pot učenja je zanimiva, a hkrati bolj nepredvidljiva in od udeležencev terja nekaj več poguma, prilagodljivosti in konstruktivne naravnanosti. Včasih so se je večinoma posluževali mlajši, zlasti študentje, a ker so sodobne generacije seniorjev vse bolj aktivne in vitalne, je to lahko odlična priložnost tudi zanje.
Tako so menile tudi naše udeleženke, si rekle »zakaj pa ne« in se smelo podale novim izkušnjam naproti. Izbrane so bile na podlagi transparentnega postopka, ki je temeljil na motivacijskem pismu in trajanju aktivnega sodelovanja v U3O. Bistvo mobilnosti je bila krepitev kompetenc in spoznavanje delovanja partnerske organizacije ter prenos določenih spoznanj in idej v dejavnosti lokalnega okolja. Na Irskem nas je gostila organizacija Ballyhoura Development, lokalna razvojna družba, ki deluje z in za skupnosti na celotnem območju Ballyhoura na jugu Irske. Ballyhoura Development podpira skupnosti, posameznike in podjetja tako, da jim omogoča načrtovanje in izvajanje storitev in objektov za izboljšanje socialne, gospodarske in okoljske strukture njihovih lokalnih skupnosti, mest in okrožij. Na učni mobilnosti smo se seznanili z dejavnostmi, ki jih organizacija namenja starejšim odraslim in primerjali naš in njihov sistem delovanja, vsebine in način izvajanja storitev.
Drug del mobilnosti je bil namenjen spoznavanju irske kulture v podeželskem in urbanem okolju, naravne dediščine, kulinarike in praktične uporabe angleščine. Kaj je učna mobilnost udeleženkam prinesla in kaj jim je pomenila, so v svojih izjavah najlepše opisale same. Vsekakor pa so dosegle načrtovane učne cilje:
Spremljevalki v mobilnosti, Tanja in Erika, sta z veseljem opazovali navdušenost udeleženk nad vsem doživetim. Občudovali sta njihovo radovednost in prizadevnost. Že pripravljalni sestanki so kar žuboreli od zamisli, aktivnosti in skritih znanj in talentov, ki so jih radožive dame znova privlekle na plano. Predstavitev naše države, Postojne in učnih aktivnosti, ki so upokojencem na voljo, je bila odlično pripravljena, izpeljana in doživeta. Vsaka od sodelujočih je dodala svoj kamenček v obliki zamisli, materialne izvedbe in zavzetosti in nastal je živahen mozaik, kronan s »kamišibajem« (pripovedovanje zgodb ob slikah), s katerim je bila partnerski organizaciji na inovativen način predstavljena lokalna zgodba o Pastirčku Jakobu.
Ljudska univerza Postojna se zahvaljuje udeleženkam za njihovo sodelovanje. S svojim aktivnim pristopom, konstruktivnostjo, prilagodljivostjo, pozitivno naravnanostjo, sodelovalnostjo in spoštovanjem dogovorov so omogočile, da smo učno mobilnost zgledno izpeljali. To je bil naš prvi poskus, da tudi upokojencem omogočimo učenje z mobilnostjo in veseli smo, da se je izkazal za uspešnega.